موتور ماشین آلودگی هوا رود کارون آلودگی

موتور ماشین: آلودگی هوا رود کارون آلودگی خوزستان ایران اهواز خوزستان شهرهای مهم ایران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دروغ است ، روحانی به سمت اصولگرایان چرخش کرده است؟ / سلیمی‌نمین

    به گزارش اعتمادآنلاین، با آن که هنوز وقت زیادی از تشکیل دولت دوازدهم نگذشته هست، ولی در روز های اخیر بعضی انتقادهایی نسبت به عملکرد روحانی مطرح کرده اند که زی

    دروغ است ، روحانی به سمت اصولگرایان چرخش کرده است؟ / سلیمی‌نمین

    روحانی به سمت اصولگرایان چرخش کرده است؟ /سلیمی نمین: دروغ است

    عبارات مهم : سیاسی

    به گزارش اعتمادآنلاین، با آن که هنوز وقت زیادی از تشکیل دولت دوازدهم نگذشته هست، ولی در روز های اخیر بعضی انتقادهایی نسبت به عملکرد روحانی مطرح کرده اند که زیاد آن ها متوجه عوض کردن رویکرد و چرخش روحانی به سمت اصول گرایان است

    عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ کشور عزیزمان ایران و فعال سیاسی اصول گرا به کلی عوض کردن رویکرد روحانی را نفی می کند و اعتقاد است روحانی هیچ گونه تغییری نداشته هست.

    اخیرا این انتقاد بسیار مطرح می شود که روحانی به سمت اصول گرایان چرخش داشته و بر وعده های خود پایداری مورد نیاز را نشان نمی دهد. تحلیل شما از این عنوان چیست؟
    برخی از دوستان ما که در دوران انتخابات بعضی واقعیت ها را نادیده می گرفتند، امروز جهت توجیه و تبیین خطای خود بیانات دیگری را مطرح می کنند که به همان میزان خطاست. آقای روحانی دارای خصوصیات و جهت گیری هایی بود که طی چهارسال حضور در مسند امور اجرایی به خوبی آن را نشان داد. همچنین کارنامه طولانی او قبل از پذیرش این مسئولیت نیز مشخص بود. بنابراین یک آشنایی جامع نسبت به او از قبل وجود داشت. منتها هنگامی که این بحث مطرح می شد که آقای روحانی اهل این نیست که جهت امور اجرایی کار فوق العاده ای انجام دهد و خود را به مشکل بیندازد و کارنامه او هم این را نشان داده هست، دوستان این مطلب را کاملا نادیده می گرفتند. بنابراین به دلایلی که ذکر کردم، روحانی نمی تواند یک دولت پرجوش وخروش را اداره کند؛ بعضی از دوستان سیاسی ما جهت این که همچنان بتوانند بر سر قدرت بمانند، علی رغم این واقعیت با مردم سخن گفتند و به گونه ای اظهار کردند که گویا فقط روحانی است که می تواند منافع مردم را تامین کند. این عنوان را راجع به شهرداری هم می توانید ببینید. تمام امور شهرداری تقریبا متوقف مانده است و با این استدلال که بودجه و پول نیست تقریبا همه پروژه ها روی زمین مانده هست. این واقعیت است که ما می توانستیم فردی را گزینش کنیم که به فعالیت های اقتصادی تحرک بخشد، انصافا شخصیتی مثل دکتر قالیباف فردی بود که می توانست با کار فوق العاده خود این امر را محقق کند و روح تازه ای به کالبد امور اجرایی بدمد، ولی از آقای روحانی انتظار معجزه نمی رفت و می دانستیم که مثل چهار سال گذشته و مثل قبل از آن که در بعضی از مسئولیت ها حضور داشته هست، واکنش‌ها خواهد کرد.

    یکی از دلایل برجسته شدن پرسشها در این مقطع شاید این باشد که در دولت فعلی، ضعف ها و انتقادها زیاد بیان و پذیرفته می شود؛ در حالی که در دوره های قبل روحیه انتقادپذیری پایین بود و کارهایی که انجام می شد هر قدر هم اندک، جهت برجسته کردن آن از سوی دولت ها و حامیان آن ها فضاسازی زیادی انجام می گرفت.
    خیر من این گونه فکر نمی کنم و این را هم یک نوع ظلم به جامعه می دانم. مردها چون می دانند روحانی دور بعد نخواهد بود در حال تخریب ایشان هستند. این از سر صداقت نیست و به نوعی ظلم به جامعه هست. همه می دانستند آقای روحانی چگونه هست، ولی حقیقت را از ملت پنهان کردند، امروز هم حقیقت دیگری را از جامعه پنهان می کنند. در حال حاضر، انتقاد کردن از روحانی اصلا موضوعیتی ندارد لیکن ایشان بعد از آخر این دوره به طور طبیعی نمی تواند در مسند ریاست جمهوری باشد. بنابراین این انتقادها از سر اصلاح گری و دنبال کردن خیر جامعه نیست. این افراد منافع خود را دنبال می کنند، آن ها از موضع انتقاد سخن می گویند تا بتوانند گزینه آینده خود را به عنوان فردی که منتقد دولت بوده به مردم بقبولانند، ولی این امر خیلی مورد قبول ملت واقع نخواهد شد مگر این که باز یک هنرمندی سیاسی نشان دهند و بتوانند فریب دیگری را رقم بزنند.

    با این تفاسیر، از نظر شما بحث چرخش روحانی به کلی منتفی است؟
    بله، روحانی همین بوده که است و هیچ چرخشی نداشته هست. این ها حرف های بی حسابی است که گفته می شود.

    جایگاه روحانی را در میان احزاب حامی او چگونه آینده نگری می کنید؟
    احزاب حامی ایشان به دو دسته تقسیم می شوند؛ آن هایی که حزب سیاسی مستقلی از روحانی ندارند، همچنان به حمایت خود ادامه خواهند داد، ولی یک دسته هم ملاحظه آینده خود را خواهند کرد که درحال حاضر نیز می کنند. آن هایی که فکر می کنند گزینه موردنظرشان می تواند با دست پرتری در انتخابات حضور یابد تلاش می کنند از موضع انتقاد با روحانی برخورد کنند؛ انتقاداتی که تازه نیست و مردها نیز به آن واقف بودند، ولی امروز آن را به خاطر مصالح خود بیان می کنند، بنابراین همه حامیان ایشان به یک شکل عمل نخواهند کرد، بلکه آینده نگری یا ملاحظات آینده باعث می شود بعضی از آن ها به روحانی انتقاد کرده و بحث عوض کردن و چرخش او را مطرح کنند. خیر، به نظر من این دروغ دیگری است که می خواهند به خورد مردم دهند. آقای روحانی هرگز عوض نشده هست، بلکه مردها دچار ملاحظات جدیدی شده است اند.

    به نظر شما بااهمیت ترین رسالت روحانی با توجه به رویکرد انتخاباتی او چه بود و اگر این رسالت تا انتهای این دوره محقق نشود چه مخاطراتی کشور را ترساندن می کند؟
    آقای روحانی بعضی بیانات تاکتیکی انتخاباتی داشت که همه می دانستند فقط جهت دوره انتخابات هست، بعضی هم تاکتیک انتخاباتی نبود؛ بلکه متناسب با شرایط جامعه قول هایی را به مردم داد. قطعا بخش دوم قول ها باید به جد پیگیری شود تا جامعه ما بعضی پرسشها که بعضی ریشه در داخل کشور و بعضی ریشه در خارج دارد را حل و فصل کند. روحانی، نیازمند این است که همه نیروهای توانمند را به همکاری در این زمینه دعوت کند، ولی من این دعوت را خیلی نمی بینم، به طور مثال، چه ایرادی دارد از افرادی مثل قالیباف، توکلی و… به عنوان نیروهای توانمند و پرکار دعوت کرده و از آن ها مشاوره بخواهد.

    کسانی که معتقدند در رویکرد روحانی عوض کردن ایجاد شده است همچنین معتقدند ادامه این روند خطر پوپولیسم را شدت یافتن می کند. شما که منکر هرگونه عوض کردن در رویکرد روحانی هستید، انتخابات ۱۴۰۰ را چگونه آینده نگری می کنید؟
    اتفاقا این حرف آن ها گفته های مرا در ابتدای مصاحبه کاملا تایید می کند، یعنی کسانی که سخنشان در انتخابات 96 چیز دیگری بود در انتخابات بعدی بگویند دیدید آن چه ما گفتیم درست بود و روحانی مرد این میدان نیست و با انتقاد به او رأی مردم را متوجه خود کنند. در حال حاضر، مردها دلواپس این عنوان هستند و آن را هم بیان می کنند. بنابراین دغدغه آن ها مردم نیستند، بلکه از دست دادن جایگاه قدرت هست. آن ها خود اذعان می کنند که ما اشتباه کردیم و حرف طرف برابر درست بود و روحانی نمی تواند این پرسشها را برطرف کند و کارها خاص ای را صورت دهد. منتها یک تعبیر پوپولیسم جهت آن به کار می برند تا طرف برابر نتواند از این سخن درست بهره ای را ببرد. همین طور هم خواهد شد، قطعا اگر روحانی نتواند کار خاص ای را انجام دهد، منتقد او در انتخابات گذشته بین مردم جایگاه پیدا خواهد کرد.

    دروغ است ، روحانی به سمت اصولگرایان چرخش کرده است؟ / سلیمی‌نمین

    واژه های کلیدی: سیاسی | انتقاد | انتخابات | انتخابات 96 | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار