موتور ماشین آلودگی هوا رود کارون آلودگی

موتور ماشین: آلودگی هوا رود کارون آلودگی خوزستان ایران اهواز خوزستان شهرهای مهم ایران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری «ابتکار» برنامه‌های خاص جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند

    این روزها جام جهانی ۲۰۱۸ تبدیل به دغدغه مهم مردم شده است هست. خیلی ها یادشان رفته که قیمت دلار و قیمت مسکن چند شده است هست. تلویزیون هم صبح تا شب تبلیغات متفاو

    «ابتکار» برنامه‌های خاص جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند

    «ابتکار» برنامه های خاص جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را در گفت وگو با کارشناسان بررسی می کند

    عبارات مهم : برنامه

    این روزها جام جهانی ۲۰۱۸ تبدیل به دغدغه مهم مردم شده است هست. خیلی ها یادشان رفته که قیمت دلار و قیمت مسکن چند شده است هست. تلویزیون هم صبح تا شب تبلیغات متفاوت پخش می کند. از شرط بندی و آینده نگری بگیرید تا نظرسنجی های پوچ و توخالی که اعصاب بعضی از مخاطب ها را درب و داغان کرده هست. ورزش و به طور خاص فوتبال می تواند به همدلی، انسجام اجتماعی، روحیه تشریک مساعی و هزار و یک چیز دیگر در میان مردم منجر شود. ورزش می تواند با تخلیه هیجان جوان ها از بروز خشونت جلوگیری کند. ولی گویا مسئولان این پرسشها را فراموش کرده اند. چند سالی که صدا و سیما خودش تبدیل به عاملی اعصاب خرد کن در میان مردم تبدیل شده است هست. حتی مجری های ورزشی هم داریم که مردم سوتی های آنها را دست به دست می کنند و مدام به آنها تیکه و کنایه و نیش می زنند. جالب است بدانید نخستین جام جهانی که تصویرهای آن از تلویزیون پخش شده است است مربوط به جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس هست. جام جهانی ۱۹۷۰ هم به نخستین دوره جام جهانی تبدیل شد که تصویرهای آن به صورت زنده در سراسر دنیا پخش شد. سال ها از آن وقت گذشته و صدا و سیمای کشور عزیزمان ایران نه تنها مسابقه های فوتبال را زنده پخش می کند بلکه چند برابر آن تبلیغات افسارگسیخته تجاری روی آنتن می برد.

    مشکل مهم مردم هستند
    محمدعلی الستی استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی ارتباطات در زمینه پخش گسترده تبلیغات تلویزیونی در وقت جام جهانی ۲۰۱۸ به روزنامه «ابتکار» می گوید: «مردم از میزان تبلیغات کلافه نشده اند. روزنامه نگارهایی مانند شما که شبیه روشن فکرها هستند از بحث های سطحی و پوپولیستی (عامه پسند) خسته شده است اند. بازار تبلیغات جام جهانی فوتبال جهت مردم بازار به شدت سرگرم کننده هست. مردم کاملا درگیرش شده است اند. اگر به سطح و کف جامعه سر بزنید متوجه می شوید آنهایی که مدام بحث اقتصادی می کردند و تاکید داشتند که قیمت دلار سرسام آور شده است است و دیگر نانی جهت خوردن نداریم، حالا وسط هیجان و شرط بندی هستند. الان مردم می گویند برویم فوتبال را آینده نگری کنیم و جایزه ببریم. مردم مسخ شده است اند.» الستی در ادامه اوضاع و شرایط مردم در وقت اجرای جام جهانی را اینگونه بررسی کرد: «این اوضاع به نفع حاکمان سیاسی هست. دولت و حاکمیت باید دغدغه نان و زندگی مردم را داشته باشد و امنیت روانی آنها را حفظ و گرانی را برطرف کند، جلوی تورم سرسام آور را هم بگیرد. آنها به جای این کارها به مدت یک ماه جام جهانی خیالشان راحت شده است هست. باید منتظر بمانیم و ببینیم که بعدش چه می شود.»

    «ابتکار» برنامه‌های خاص جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند

    این استاد دانشگاه راجع به شیوه های ارتباطی و تبلیغاتی در جامعه امروز کشور عزیزمان ایران گفت: «یک چیز مهم و اساسی را باید اینجا عنوان کنم. تمام پرسشها از سوی خود مردم هست. اغلب مردم ما هنوز متوجه نشده اند که آشغال مغازه را نباید در هوا آب بیندازیم. درک نمی کنیم که این کار باعث بسته شدن هوا و ایجاد سیل در بارندگی می شود. شهرداری هم باید بیاید مدام این هوا ها را باز کند. توجه کنید که مسئله اساسی خود مردم هستند. همچنان مردم پرسشها بدیهی جامعه مدنی و منافع خودشان را به خوبی تشخیص نمی دهند. با این اوضاع چگونه باید امیدوار باشیم که جامعه مدنی، حزب های سیاسی و امثالهم به زندگی مردم کمک کنند؟ ما در جامعه ای زندگی می کنیم که سطح سواد و آگاهی بسیار پایینی دارد. جنبش عاطفی چنین جامعه ای هم خیلی راحت هست. ارتباط برقرار کردن با این مردم از طریق شیوه های به اصطلاح «زرد» صورت می گیرد. رسانه ها و برنامه های زرد به آسانی روی مردم تاثیر می گذارند. به آسانی اشک مردم را در می آورند و به سادگی مردم را می خندانند. در چنین جامعه ای مسئله خاصی جهت مردم وجود نخواهد داشت.»

    محمدعلی الستی راجع به میزان سانسورها و حتی نمایش آسمان مسکو به جای تماشاگران استادیوم های ورزشی و شوخی های مردم با چنین اتفاقاتی گفت: «مردم ناراضی هستند و اگر هر شخصی تیکه و متلکی به این رفتارهای حاکمیت بیندازد جهت مردم عزیز می شود. به عنوان نمونه مهران مدیری یکی از مهم ترین صحنه گردانان برنامه ها هست. او در برنامه «دورهمی» به مباحث سیاسی و اجتماعی یک نیش می زد و بدهید گونه دل مردم خنک می شد. ولی توجه داشته باشید که خود برنامه «دورهمی» و حتی «خندوانه» در حال سرگرم کردن مردم هستند. چرا؟ جهت اینکه مردم به اوضاع خودشان اعتراضی نکنند. عادل فردوسی پور هم در برنامه جام جهانی اش نقش همان مهران مدیری را ایفا می کند. او چیزی می گوید که مردم بخندند. ولی اتفاق خاصی و تغییری صورت نمی گیرد!»

    صدا و سیما به زودی سکته خواهد کرد
    امیدعلی مسعودی، استاد ارتباطات در رابطه با حجم گسترده تبلیغات تلویزیونی و مسابقه های پیامکی هنگام پخش مسابقه های جام جهانی به روزنامه «ابتکار» گفت: «نقدهایی که به صدا و سیما داریم به خاطر دلسوزی هست. علاقه داریم که مدیریت فعلی بتواند به خوبی کارش را پیش ببرد و کاملا موفق باشد. آرزوی قلبی افرادی مانند من موفقیت مدیران هست. به هر حال، اشرف پهلوی، خواهر شاه مخلوع در رژیم گذشته در روزهای چهارشنبه بلیت های اعانه ملی یا بخت آزمایی ملی داشت. در همان وقت روحانیت به عنوان نمونه در برابر پول ریختن در بانک صادرات حساس بود. دلایل مختلفی هم مانند حضور صهیونیست ها و بهایی ها در این حساسیت دخیل بود. روحانیت در آن وقت به شدت به قرعه کشی هم اعتراض می کرد. شما می رفتید به عنوان نمونه دو تومان می دادید و بلیت اعانه ملی می خریدید. جوایز فراوانی هم داشت. بنده در سال های ۱۳۵۳ نوجوان بودم و قشنگ یادم می آید. مردم جهت اینکه پولدار شوند این بلیت ها را می خریدند. قرعه کشی چطوری بود؟ ساختمان اعانه ملی در خیابان ۳۰ تیر بود. نماینده دادگستری و مامور مواظبت و افراد دیگری هم می آمدند و گوی ها را بیرون می کشیدند و برنده مشخص می شد. تمام این پول هم وارد بنیاد اشرف پهلوی می شد. آن بنیاد کارهای مختلفی و حتی مدرسه سازی می کرد. پدر بنده هم انسان مومنی بود و همه دوستان و آشنایان را از خرید بلیت اعانه ملی منع می کرد. در حال حاضر تلویزیون را روشن می کنید و می بینید که مدام همان تبلیغات و پیامک ها هست. من هم یکی از همین پیامک ها را یک بار فرستادم. دیدم که از حسابم در هر نوبت ۲۰۰ تومان کم می شود. به سرعت متوقفش کردم. این اوضاع با شرع اسلام جور در نمی آید.»

    این استاد دانشگاه با تاکید بر بررسی صدا و سیما از طریق علوم دانشگاهی گفت: «تبلیغات مانند دارو هست. هنگامی که مریض هستید پیش دکتر می روید. او هم به شما قرص می دهد و می گوید که یکی ظهر و یکی هم شب بخور. زمانی یک فردی هم تصمیم گرفت که صبح و ظهر و شب در هر نوبت سه قرص بخورد تا سریعتر خوب شود. شب هم مسموم شد و بنده خدا مرد. به نظرم تلویزیون با این دوز بالای تبلیغات به زودی سکته قلبی خواهد کرد و تتمه بینندگانش را هم از دست خواهد داد. بعد هم گله می کنند که مردم شبکه های بیگانه را نگاه می کنند و اصلا جنگ روانی در شبکه های بیگانه در جریان هست. تمام پرسشها ما بر اساس سوء مدریت ما هست. آقای مجری بوده که شبی ۶۴ میلیون تومان جهت تبلیغ «اول مارکت» در تلویزیون گرفته هست. «اول مارکت» هم میلیاردها تومان پول مردم را برداشته و برده هست. در حال حاضر می بینید که پول های حرام مدام در حال پولشویی هستند. این پول ها یک روز بازار ارز و روز دیگر بازار طلا را به هم می ریزد و در حال حاضر وارد بورس شده است هست. »

    این روزها جام جهانی ۲۰۱۸ تبدیل به دغدغه مهم مردم شده است هست. خیلی ها یادشان رفته که قیمت دلار و قیمت مسکن چند شده است هست. تلویزیون هم صبح تا شب تبلیغات متفاو

    امیدعلی مسعودی راجع به شکل و شیوه سانسور در صدا و سیما گفت: «این روزها در جامعه اطلاعاتی به سر می بریم. اطلاعات هم بر اساس داده ها و این داده ها در دسترس عموم مردم هست. فیلم های بازی های جام جهانی به صورت رایگان در اینترنت موجود هست. دیگر محدودیتی وجود ندارد. البته سانسور هر لحظه هم بد نیست. اگر در زمین فوتبال توهینی به ملت کشور عزیزمان ایران و جمهوری اسلامی بشود، طبعا باید سانسور بشود. اینگونه هم نیست که همه چیز باید پخش شود. آبروی افراد خیلی مهم هست. ولی نباید از نظر دور داشته باشید که نشان دادن تماشاگری که خوش حالی می کند هیچ اشکالی ندارد. بعضی از مدیران رسانه ملی حرفه ای نیستند. آنها باید بزنگاه ها را درک کنند. جام جهانی عالی ترین وقت آشتی مردم با رسانه ملی هست. ۹۰ دقیقه فوتبال پخش می کنند که سرتاسرش تبلیغ است و در ادامه ۱۲۰ دقیقه دیگر هم تبلیغ پخش می کنند. ما به اشباع رسیده ایم. دقت کردید؟ در اوضاع اشباع، مردم رسانه زده می شوند. رسانه ما رقیب های فراوانی دارد. حالا دیگر مخاطب گزینش می کند. اعتقاد دارم که صدا و سیما از مخاطب نشناسی به مخاطب گریزی رسیده هست. بعضی مدیران رسانه ملی تنها به دنبال کسب درآمد هستند. رادیو را روشن کردم. مجری گفت می خواهیم راجع به آینده فرزند های شما حرف بزنیم. در ادامه نیم ساعت صحبت کرد تا یک «سی دی» کمک آموزشی را به ما غالب کند! ما انقلاب فرهنگی کرده ایم و نباید اینگونه باشد. شبکه «الجزیره» را نگاه کنید. آنها هیچ تبلیغی ندارند. صدا و سیمای ما هم بعد از انقلاب تبلیغات نداشت. در ادامه تبلیغات سالم آمد که منتهی به تبلیغات ناسالم شد. صدا و سیما نباید همه چیز را سیاسی ببیند. ولی باید همه چیز را دینی ببینیم. باید سیره مکتب پیامبر اکرم (ص) را دنبال کنیم. حضرت محمد (ص) اطلاعات را از مردم دریغ نمی کرد. پیامبر اکرم (ص) خودش را جهت مردم به دردسر انداخت.»

    این استاد دانشگاه راجع به عدم وجود خوش حالی در تلویزیون گفت: «تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران برنده می شود و مردم به خیابان می ریزند. جهت اینکه تلویزیون و جاهای دیگر خوش حالی را سانسور می کنند. فردا نباید گله کنیم که مردم به شبکه های بیگانه نظر دارند. راهی که بعضی از مدیران می روند به ترکستان می رود. تبلیغات باید در حد متعارف باشد. برنامه های ورزشی باید جالب باشند. الان عالی ترین وقت است که صدا و سیما در بعضی پرسشها تجدید نظر کند. مهمان های فوتبالی این شب ها هم کاملا تکراری هستند. چقدر باید حمیدرضا صدر را ببینیم؟ خسته شده است ایم. باز هم تاکید می کنم که نقدهای افرادی مثل من از سر دلسوزی است و امیدوارم صدا و سیما موفق باشد.»

    روزنامه ابتکار

    واژه های کلیدی: برنامه | فوتبال | تبلیغات | فوتبالی | رسانه ها | تبلیغات | تلویزیون | رسانه ملی | استادیوم | تلویزیون | جام جهانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار